Week 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Sjoerd

29 Oktober 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze week een lekker rustig, relaxed weekje gehad.
Omdat het geld toch wel erg hard gaat hebben we besloten om maximaal 3x per week echt uit eten te gaan, de andere dagen gaan we eten in een foodcourt of iets dergelijks. In een foodcourt kun je voor 2 a 3 dollar heerlijk eten en voor 1,5 dollar heb je er ook nog eens een heerlijke fruitjuice bij.

Maandag zijn we ’s avonds de stad in geweest om wat dingen te kopen, Mchiel moest wat spullen hebben van de IKEA en Willem en ik wouden nieuwe schoenen. Dit shoppen was niet echt in het centrum, maar in een winkelcentrum dat eigelijk alleen maar bestaat uit schoenenwinkels. Het zijn allemaal merk schoenen waar je bijna niks voor betaald! In elk winkeltje word je direct geholpen en als ze je maat niet hebben, wat bij mij nog wel eens voorkwam, dan werd er vanuit een andere winkel wel de goede maat gehaald. Uiteindelijk mooie schoenen gekocht die heerlijk zitten.

Dinsdag werd aan Willem gevraagd of hij ‘even’ naar Kuala Lumpur op en neer wou met een singaporese collega want die moest wat laten teken maar heeft zelf geen rijbewijs. Uiteindelijk was Willem pas om 22:30 thuis en was ik erg blij dat ik gewoon in Singapore was gebleven om te werken, te eten en bij Michiel thuis geholpen om wat schilderijen enzo op te hangen.

Woensdag zijn we na het werk gaan sporten in een sportschooltje vlak bij ons appartement. Dit was erg lekker om te doen en het viel nieteens zo heel erg tegen hoeveel ik in conditie en kracht ben achteruit gegaan! Na het sporten samen met Michiel sate gegeten in ‘de’ sate straat van Singapore, allemaal kleine kraampjes met heel veel soorten sate, met z’n 3e hebben we 60 stokjes sate besteld en dit was, samen met wat rijst en groenten, heel erg lekker eten.
Vervolgens zijn we naar Chinatown geweest, hier was veel al dicht maar we hebben toch nog een paar leuke zaakjes kunnen bezoeken. Michiel heeft daar een Mahjong spel gekocht en dit hebben we daarna in zijn appartement ook gelijk gespeeld. Dit was erg gezellig, maar natuurlijk weer veel te laat in bed...

Donderdag goed opgeschoten op werk met het verslag en nog wat andere dingen die al een tijdje lagen, dit kwam vooral om dat we eindelijk feedback uit nederland hadden gekregen.
’s Avonds werden we door Gijs gebeld of we Risk bij hem kwamen spelen, dit leek ons een leuk plan en we hebben tot diep in de nacht Risk gespeeld.

Vrijdag was het opstaan erg zwaar, zeker ook omdat we om 7:45 al op werk moesten zijn omdat de service engineers onze auto nodig hadden. Na een paar koppen koffie ging het al beter en ben ik een heel eind verder gekomen met een database die we moeten maken, en heeft Willem de informatie folder al bijna af! Na de lunch werd ik gevraagd om mee te gaan naar een scheepswerf, daar lagen 2 zuigbuizen die opgemeten moesten worden. Dit hoefde ik natuurlijk niet te doen, maar de werklui die daar rondlopen luisteren veel beter naar een blanke dan naar onze service engineers. Ook heb ik natuurlijk geholpen met opmeten, met als resultaat dat ik helemaal onder het zweet en roest en andere dingen zat... Op de zaak een meteen maar een nieuw shirt gepakt.
We hadden onze blender meegenomen om het kantoor te trakteren op een heerlijk zelf gemaakte fruitsap. Dit was erg lekker en de mensen op kantoor vonden dat ook!
’s Avonds niet zo veel gedaan, wel heerlijk gegeten bij een italliaan en daarna vroeg naar huis om eens lekker bij te slapen.

Zaterdag zijn we zo rond de middag naar Kuala Lumpur gaan rijden, hier kwamen we rond 4 uur aan. Na een beetje te hebben rond gereden gingen we een hotel zoeken, we hadden geen idee waar we heen moesten en hadden ook van te voren niks geregeld. Op een gegeven moment reden we midden op de markt! Na hier af te zijn gekomen reden we langs een hotel, dit hotel maar genomen. Het was niet super groot en luxe maar voor 1 nachtje was het prima. Ook was het nog eens erg goedkoop, we hebben 130 RM betaald voor 1 nacht met 3 personen, wat ongeveer 26 euro is, dus iets meer dan 8 euro per persoon.
Na onze spullen in het hotel te hebben gelegd zijn we een beetje gaan lopen in KL, dit was een heel apparte ervaring! Je bent zowiezo 1,5 á 2 koppen groter dan iedereen. We hebben daar een beetje over de markt gelopen, dit was erg leuk om te zien hoe mensen daar leven.
Ook zijn we nog in de hoogste twee torens van Maleisie geweest. Dit zijn de KLCC towers, deze zijn ongeveer 450 meter hoog, zo hoog konden we helaas niet komen, maar we hebben vanaf ongeveer 200 meter toch een prachtig uitzicht gehad over heel KL. Na dit bewonderd te hebben zijn we naar het hotel gegaan om ons om te kleden voor avond eten en het stappen.
Met het avond eten was ons doel om mimimaal 100 RM per persoon uit te geven. We zijn dus een taxi ingestapt en hebben hem verteld dat we naar een goed en duur restaurant wilden. We kwamen uit bij BomBay Palace. Hier hebben we heerlijk 6 á 7 gangen gegeten en het is ons maar net gelukt om 100 RM of te wel 20 euro p.p. uit te geven.
Na het eten zijn we het stadsleven in gegaan, de taxi chauffeur heeft ons bijna de hele stad laten zien! We hadden namelijk afgesproken met hem dat hij ons voor 20 RM zou rond rijden tot we een leuke club hadden gevonden, ook kon hij ons mooi advies geven over waar wel en niet te gaan.
Uiteindelijk een paar leuke clubs gevonden en een erg gezellige avond gehad! Rond 3 uur ging alles dicht en om 3:30 hebben we besloten om een taxi naar het hotel te nemen, wat ongeveer 10 minuten rijden was. De taxi chauffeur wilden ons er voor 15 RM wel heen brengen en we hebben hem het adres gegeven en hij zij dat hij het wist. Niet dus... na ruim 3 kwartier in de taxi te hebben gezeten kwamen we uiteindelijk bij het hotel. Dit was niet erg omdat we een leuk praatje met de man hebben gemaakt en we geen haast hadden.

Na lekker te hebben geslapen zijn we wat gaan ontbijten in het restaurant van het hotel, dit hadden we beter niet kunnen doen. De rijst was nog net niet aangebrand en de kip was nog gewoon rauw! Deze hebben we dus maar laten staan. Na ons hotel te hebben verlaten waren we van plan om via de oostkust terug te rijden, dit schijnt erg mooi te zijn. Toen we goed en wil in de buurt van de afslag naar de oostkust kwamen was het al weer 3 uur smiddags en hebben we besloten om toch maar gewoon via de snelweg te gaan. Via de kust duurt het namelijk ongeveer 7 á 8 uur voor je bij Singapore bent en dit vonden we net iets te lang. Wel een stuk binnendoor gereden en dit was al erg mooi om te zien, wat een mooi land is het toch!
Om 19:30 waaren we thuis en na wat gelezen te hebben in mijn theorie boek voor het duiken was ik van plan vroeg te gaan slapen. Dit is niet helemaal gelukt omdat ik nog wat op msn gepraat heb en nog de dvd van jochem mijer gekeken heb.

Maandag ochtend wel lekker uitgerust uit bed. Toen we bijna naar werk wilden gaan kwamen we tot de schokkende ontdekking dat onze hamsters kleintjes hebben gekregen! Hoeveel het er zijn weten we niet precies. Wat we ermee gaan doen weten we nog niet...

Kortom weer een heerlijk weekje en ook weer een leuke week voor de boeg, ik ga namelijk deze week een duikcursus volgen. En in het weekend gaan we dan echt duiken in Maleisie!

• 29 Oktober 2007 - 16:56

Annet:

tip: gebakken hamster? Goedkoop en lekker!

• 30 Oktober 2007 - 13:05

Thomas:

=O DAT ZEG JE TOCH NIET! Kat is veel lekkerder =)

• 30 Oktober 2007 - 13:54

Michiel:

Leuk dat je je bericht begint met de opmerking dat het zuinig aan moet en vervolgens komt de ene na de andere uitgave langs. Met als toppunt het streven om minimaal een bepaald uit te geven. Volgens mij had jij geen economie in je pakket, dan zou je weten dat deze omgekeerd eveneredige verhouding alleen maar tot faillissement kan leiden! Maar geweldig leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!!!!!

• 31 Oktober 2007 - 11:21

Mijke:

zal ik dan ook maar een berichtje achterlaten, heb je het hele gezin weer gehad :p. Ik ben echt jaloers op jou heerlijke leventje daar! en ik hoop dat je er nog heel veel van geniet.
    Liefs je zus