Alweer bijna 1 maand in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu Alweer bijna 1 maand in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 1 maand in Singapore!

Door: Sjoerd

22 Oktober 2007 | Singapore, Singapore

Alweer bijna 1 maand in Singapore! Wat gaat de tijd toch ontzettend snel!

Deze week weer een fantastische week gehad, door de week weer hard gewerkt, lekker gegeten en ’s avonds vaak pool gespeeld.
De maandag en dinsdag waren vrij ‘gewone’ dagen, zoals ik hierboven verteld heb.
Op woensdag kwamen 2 collega’s die we vorige week al hadden gesproken terug uit Maleisië, ze zouden donderdag avond weer vliegen naar Nederland dus er moest woensdag avond even afscheid genomen worden. Na het werk even naar huis geweest om te douchen en om te kleden om vervolgens met z’n 6en te gaan eten bij een indonesisch restaurant. Daar hebben we echt ontzettend lekker en vooral veel gegeten, we hadden voor ongeveer 12 personen aan eten besteld en dat was zelf niet genoeg! We hadden van alles: Kippenpoten, octopusringen, red snapper (zo’n vis met alles er nog op en aan...) en hele grote garnalen! Nu vind ik het wel leuk om eens wat anders te proberen dus alles maar gegeten en het was allemaal erg lekker!
Daarna naar onze stam kroeg gegaan om daar tot laat pool te spelen, rond 03:00 weer thuis om lekker te gaan slapen.
Donderdag was niet veel anders dan de maandag en dinsdag, gewerkt, gegeten en gepooled.
Vrijdag hebben we na het werk de taxi genomen naar Wakiki Diving om ons in te schrijven voor een duik cursus. Willem heeft zijn open water brevet al en gaat dus voor de advanced en ik begin bij het begin. Op 2 november gaat het gebeuren, de week voorafgaand aan 2 november moet ik 2 theorie en 2 praktijklessen in het zwembad volgen om de basis dingen onder de knie te krijgen. Dan gaan we vrijdagavond de 2e naar maleisië om daar zaterdag en zondag te duiken en zondag avond/nacht zijn we dan weer terug. Ik heb er nu al zin in!
Zaterdag besloten we om de Singapore Zoo te bezoeken. We wisten niet precies waar het was maar het een stratengids en een beetje gevoel voor richting kom je een heel eind! In de dierentuin veel gezien en veel foto’s gemaakt. Het park was erg schoon en goed ingericht, ook waren er veel dieren van verschillende afkomsten en zelfs ijsberen!
Na de dierentuin zijn we nog even bij de Orchideën tuin geweest, deze was niet zo mooi als we gehoopt hadden maar er stonden toch een paar mooie exemplaren tussen.
’S Avonds weer heerlijk gegeten bij een BBQ restaurant om vervolgens weer te gaan poolen ( nee het gaat echt niet vervelen, het blijft leuk!). Om 02:45 zijn we gaan lopen naar de bar waar we vorige week ook rugby hebben gekeken om daar de finale te kijken, deze was niet zo spannend als je van een finale hoopt maar het was er wel gezellig en toch al met al een leuke wedstrijd.
Zondag ochtend weer veel te vroeg op om een tripje te maken naar Maleisië!
Michiel kwam met dit idee om naar de stad Melaka te gaan omdat daar vroeger een Nederlandse kolonie heeft gezeten.
Dit was een geweldige ervaring, wat een andere wereld is dat zeg! Het begon al 15 minuten nadat we de grens over waren, politie...
Hier een kleine dialoog tussen Michiel (M) en de politie man (P)
(P): Sir your car was speeding!
(M): O no! was it?
(P): Yes you were doing 125 and only 110 is allowed! (we reden ruim 170…)
(M): So what are we gonna do now?
(P): Do you want a fine?
(M): No of course not!
Het handje van de politie agent kwam onderzijn schrijf boekje vandaan de auto in, Michiel stopte hier 50 RM in, ongeveer 10 euro en de agent wenste ons een prettige dag en we konden verder rijden!
Verder echt als een duitser verder gereden, knipperlicht naar rechts continu aan en seinen met groot licht, dit is daar heel gebruikelijk en werkt perfect!
Eenmaal naar Melaka aangekomen eerst wat gaan eten bij een enorm Food Court, dit was erg goed. Daarna wat geshopt en de stad bekeken. Ook zijn we nog op zoek geweest naar Dutch Fort maar dit helaas niet kunnen vinden, de bewegwijzering is erg slecht en de kaart klopt niet met de weg...
Toch voldaan weer 2,5 uur lang terug gereden waar we onder weg nog een hele kolonie brommer rijders tegen kwamen, dit waren er zeker een stuk of 70! In groepjes van 5 á 6 reden ze heel dicht achter elkaar, ik schat dat er ongeveer 15 cm tussen de achterwiel van de voorganger en het voorwiel van de volger zat!
Rond 10 uur helemaal gesloopt thuis gekomen, bijna direct naar bed gegaan om maandag ochtend weer fris op het werk te verschijnen.
Kortom weer een geweldige week gehad, mogen er nog vele volgen!