Week 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Sjoerd

15 Oktober 2007 | Singapore, Singapore

Even een korte update van uit Singapore,
Deze week niet zo heel veel bijzonders gedaan, gewoon gewerkt, gegeten af en toe gepooled en gewoon de dagelijkse dingen natuurlijk.
Het weekend was wel weer erg leuk! Na vrijdagavond een pooltje te hebben gelegd, besloten we om zaterdag maar eens lekker uit te slapen. Zo rond een uurtje of 14:00 zijn we naar de grote winkel straat van singapore geweest. Hier zitten alle grote merken zoals Gucci, Rolex enzovoort, dit is natuurlijk niet te betalen voor ons, maar gelukkig zitten er verderop ook een heleboel winkelcentra’s met normale prijzen. Hier hebben we een tijdje rond gelopen en ik heb wat cd’s gekocht, deze zijn hier ongeveer de helft goedkoper dan in nederland en ze hebben echt alles!
Na het winkelen even thuis wat gedronken om vervolgens met onze collega Michiel wat te gaan eten bij Clarkey, heerlijk mexicaans gegeten. Daarna wouden we wat gaan poolen in onze ‘stam kroeg’, we hebben tot 00:30 moeten wachten tot er een tafel vrij kwam! Het wachten was neit zo erg aangezien we het gezellig hadden en er een goede band speelde.
Tijdens het poolen kwam er nog een collega van ons bij, hij was de vorrige avond al geariveerd en we hadden ook al kennis gemaakt. Hij had zijn vriendin meegenomen, zij had haar zus weer meegenomen en uiteindelijk kwamen er ook nog vriendinnen van haar zus bij, kortom erg gezellig en een boel nieuwe mensen ontmoet.
Rond 03:00 waren we wel klaar met poolen en zijn we de rugby wedstrijd Engeland – Frankrijk gaan kijken in een klein kroegje in een beetje de ‘achter’wijken van Clarkey.
Dit kroegje had boven en zaaltje met een beamer en scherm en daar zaten allemaal engelsen en franse supporters door elkaar heen. Dit was een heel aparte beleving, tijdens de wedstrijd klonken de liederen en strijdkreten zoals ‘Aleez Le Bleu’ door de hele tent!
Uit eindelijk heeft Engeland na lang achter gestaan in de laatste minuten de beslissende punten gescoord en barste het verdriet en gejuich los in het kleine zaaltje.
Na afloop van de wedstrijd nog wat gedronken met verschillende franse en engelse supporters, na de wedstrijd geven ze elkaar de hand en drinken een biertje met elkaar, iets wat je in het hedendaagse voetbal niet meer ziet! Fantastisch!
Rond 06:00 gingen we terug naar huis om vervolgens om 06:30 te gaan slapen.
Zondag ochtend moesten we weer vroeg op, we waren door een singaporeese collega uitgenodigt om ‘Hari Raya Aidilfitri’ te komen vieren. Na 3,5 uurtjes slaap viel het alles mee om uit bed te komen. Op het feest was het erg gezellig, veel, heel veel eten, en ook erg interesant om die cultuur een beetje te leren kennen en te spreken met de vader van onze collega.
Zondagavond nog wat gegeten met 3 andere collega’s, waarvan er 2 maar een paar dagen blijven. Over het eten hebben we wel 3 uur gedaan maar dat was de moeite waard, het was erg gezellig en er kwamen een boel mooie ervaringen en verhalen boven tafel!
Rond 00:00 eindelijk naar bed om vandaag weer om 07:00 op te staan voor werk...
Kortom weer een super weekend en we kunnen er weer een weekje tegenaan!

• 15 Oktober 2007 - 07:20

Thomas:

Heeey, dat jij überhaupt nog wat kan schrijven op je blog! Ik ben echt dood als ik zo weinig slaap! Maar hoe zit het nou met kerst/sinterklaas/nieuwjaar? Blijf jij lekker in Singapore?
    Groetjes
    De werkende Thomas ^^

• 18 Oktober 2007 - 17:19

Els Geltink:

He neef,
    wat klinkt het weer goed zeg!
    "gewoon gewerkt"? Is dat niet een beetje een understatement? Misschien is het werk gewoon maar de werkomgeving is toch wel enorm!

Groetjes en tot mails.

Els