Wakeboarden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu Wakeboarden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu

Wakeboarden

Door: Sjoerd

02 Oktober 2007 | Singapore, Singapore

Na de eerste week in het hotel te hebben geslapen, zaterdag dan toch eindelijk naar ons appartement verhuist. Wat is dat heerlijk zeg! lekker je eigen bank, tv, koelkast en misschien wel het beste: dat je 's ochtends gewoon je eigen broodje kunt smeren zonder in een druk restaurant met veel mensen te zitten!
Vrijdag weer veel werk verzet op kantoor, allemaal dingen die al een tijdje lagen en nu lekker klaar zijn. 's avonds bij mijn baas in Singapore, Gijs, een bbq vanwege het afscheid van Willie en Mark, Willie gaat namelijk vanavond al weg en Mark dinsdagavond. Dit was weer erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!
Zaterdag's hebben we eerst heerlijk uitgeslapen waarna we onze spullen hebben ingepakt en daarna de stad in zijn gegaan. In de stad onze collega Mark opgezocht om vervolgens met z'n 3e te gaan lunchen/ontbijten. Op het terras waar we ontbeten hebben zijn we toen blijven hangen tot een uur of 16:00. daarna onze koffers in het hotel opgehaald en naar het appartement gebracht. Na daar de boel een beetje te hebben ingericht, zijn we lekker gaan eten bij een andere collega Michiel. Hij had heerlijke hollandse pot voor ons gekookt! dat wil zeggen, boontjes, aardappels en een gehaktbal! Vanavond vroeg naar bed omdat we zondag gaan wakeboarden!
Zondag ochtend fris uitbed om vervolgens met de boot naar het eiland Batam te varen, dit is ongeveer een uurtje varen maar ik heb heerlijk geslapen onderweg! eenmaal daar aangekomen, met een klein gammel busje vervoerd naar de wakeboard baan. Omdat ik dit nog nooit gedaan had eerst maar begonnen op een zogenaamd knieboard, dit is vooral om de baan een beetje te leren kennen en te voelen hoe je bochten moet nemen enzo. Dit was alleen al supergaaf! na een paar keer op zo'n knieboard te zijn gegaan het echte wakeboarden maar eens geprobeerd... Dit is vrij lastig en het is me dan tot op heden ook nog niet gelukt om helemaal goe d weg te komen, het probleem is waarschijnlijk dat ik er teveel bij nadenk... maar we hebben een superdag gehad met veel lol en sporten en zon, en een goede reden om een keer terug te gaan! 's avonds helemaal verbrand en uitgeput de boot terug genomen om vervolgens heerlijk te slapen.
Maandag ochtend was het opstaan moeilijk, veel spierpijn en er waren niet veel plekjes op mijn lichaam die niet rood waren, je kon mijn zwemvest en zwembroek nog steeds zien zitten... Een lekkere dag op kantoor gehad en vervolgens 's avonds weer lekker wezen eten en nog even een biertje gedronken.
Vandaag (dinsdag) gaan we rond een uurtje of 17:00 met de boot naar indonesie om daar de komende 3 dagen twee baggerschepen te bezoeken, we zullen daar dan ook overnachten in een hotel. Hier heb ik erg veel zin in en het lijkt me een spannende en leuke uitdaging!

Groeten Sjoerd

• 06 Oktober 2007 - 20:53

Annet:

Ha die Sjoerd, doe je ook een foto waar jij op staat? Liefst stoer op een wakeboard natuurlijk!
    Kus, AK