Dag 4 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Sjoerd

27 September 2007 | Singapore, Singapore

Regen, heel veel regen... het is nu donderdag ochtend half 10 en het heeft de hele nacht geregend en het regent nu ook nog. Welleens waar is de regen hier niet zo koud als in Nederland, maar het is wel veel meer! vanuit de lobby van het hotel naar de auto lopen en je bent gelijk bijna doorweekt!
Maar goed we zitten nu binnen op kantoor en hebben er weinig last van.
De afgelopen dagen ben ik al behoorlijk gewend geraakt met het Singaporese leven, nadat dinsdag de eerste volledige kantoordag erop zat zijn we gaan eten bij een chinees/duits restaurant in Holland Village, dit hadden we beter niet kunnen doen... De lamsbout van een collega was doordrenkt met azijn, en niet zo'n beetje maar het droop er werkelijk vanaf! Mijn schnitzel was ook niet om over naar huis te schrijven, laat ik het zo zeggen als ik nog nieuwe schoenen nodig had, dan had ik de schnitzel prima als schoenzool kunnen gebruiken...
Na toch wat naar binnen te hebben gekregen nog even wat gaan drinken in een kroegje, hier speelde een bandje, en ik moet zeggen ze speelden niet slecht! lekkere muziek, niet te hard en goede uit straling, maar helaas mijn collega's vonden het toch 'te hard', ze zijn blijkbaar niks gewend. Eenmaal in het hotel aangekomen werden we door andere Nederlandse collega's gevraagd om nog even een biertje te komen doen in de lobby, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Tegen de klok van half 2 toch maar naar bed gegaan om vervolgens heerlijk te slapen en om half 7 het geluid van de wekker weer te mogen horen!
Woensdag al veel meer kunnen doen op kantoor van dinsdag, het vervelende was alleen dat er nog maar één internet verbinding beschikbaar was en wij met z'n 2e zijn. Ik dacht slim te zijn en een draadloos netwerk uit de lucht te zoeken en die te gebruiken, maar het is hier bij de wet verboden om andermans draadloos net werk te gebruiken! zelfs als deze niet beveiligd is! Dus dan maar af en toe het kabeltje wisselen...
Na het werk even in ons toekomstige appartement wezen kijken en daar gaan we ons zeker vermaken! lekker groot, eigen bank, tv, wasmachine, schoonmaakster, koelkast en alles wat een mens nodig heeft! Rond een uurtje of negen wat gaan eten bij een restaurantje van een disco, dit was erg goed en de serveersters waren erg aardig en bedienden ons prima, dat is het voordeel van blank zijn hier in Singapore. Na het eten naar een bar geweest met live muziek, dit was een zuid-amerikaanse band die hele goede jazz speelden. Maar helaas werden we al snel door andere collega's gebeld of we in een Irish pub aan de andere kant van de stad wat kwamen drinken. Dit was erg gezellig en na een zelf verzonnen bier spelletje gespeeld te hebben gingen de meeste naar huis, maar wij werden nog even meegenomen naar een winkelcentrum waar alle nachtclubs zaten. Dit was een heel apparte ervaring, je was nog niet binnen of er hingen al allemaal vrouwen om je heen, alhoewel van de meeste hadden we toch onze twijfels of ze wel als vrouw waren geboren! Na in een aantal clubs even een rondje te zijn gelopen vonden we het wel weer mooi geweest en zijn hebben we een taxi gepakt terug naar het hotel. Het was inmiddels alweer half 3 en we zijn snel gaan slapen, om vanochtend weer vroeg aan het ontbijt te zitten. Voor vandaag staat er een bezoek aan wat leveranciers op de planning, hier heb ik erg veel zin in!
Groeten uit Singapore!

• 28 September 2007 - 09:59

Joeri:

He Sjoerd,

klinkt vet hoor. Zo te lezen ken je over 3 maanden alle kroegen en discotheken in singapour!
    Ow en in utrecht hebben we geen schoonmaakster, helaas, kan je die niet importeren?!!
    Nou nog veel plezier en ik spreek je wel weer via de mail oid.

groet Joeri