Update 14-11 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu Update 14-11 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van sjoerdvangerwen - WaarBenJij.nu

Update 14-11

Door: Sjoerd

14 November 2007 | Singapore, Singapore

Inmiddels is het alweer woensdag middag.
Vorige week was een week waarin er vooral uitgerust werd.
Maandag en dinsdag waren “gewone” werkdagen, dit betekend dus van 8 tot 6 werken en daarna gezellig met de collega’s wat eten en af en toe nog poolen of een biertje drinken.
Woensdag was wel anders, omdat het donderdag een Indische feestdag is ‘Deepavali’ was woensdag een goede avond om eens flink te gaan stappen, na te hebben gegeten zijn we gaan poolen in de ‘China One’ dit hebben we erg lang gedaan. Daarna naar de ‘MOS’ dit is een van de meest fancy disco’s in Singapore, hier hebben we ook nog een tijdje rond gehangen en het was erg leuk en gezellig.
Donderdag hadden we dus vrij en hebben we heerlijk uitgeslapen. Rond de middag werd Willem gebeld door Gijs of we naar Sentosa kwamen, dit is een eiland bij Singapore dat eigenlijk alleen maar bestaat uit strand. Hier hebben we lekker een paar uur gelegen en wat gezwommen en wat gespeeld met de kinderen van Gijs. ’s Avonds ook weer met z’n allen uit eten geweest in een restaurant waar we nog niet eerder hadden gegeten, dit was erg lekker en we hebben ons goed vol gegeten.
Vrijdag moest er weer gewerkt worden, wel waren er weinig mensen aanwezig omdat ze allemaal een extra dag vrij hadden genomen. ’s Avonds zijn we bij Lau Pasat wezen eten, dit is een straat die ’s avonds afgesloten wordt voor verkeer en dan staan er allemaal saté tentjes, hier hadden we wel eens eerder gegeten en het was wederom heerlijk!
Na het eten wouden we nog wel even een pooltje leggen, maar eigenlijk niet in de China One omdat we daar al zo vaak komen. Michiel wist dat er ergen op de Orchard road ook eentje moest zitten, dus zijn we daar een beetje rond gaan lopen en hebben er inderdaad een gevonden. Dit pool centrum was wel alcohol vrij dus zijn we eerst in een heel klein karaoke barretje eerst een biertje wezen drinken, daarna lekker gepoold.

Zaterdag zijn Willem en ik, na heerlijk te hebben gesport, naar Sem Lem Squar geweest, hier kun je allerlei electronica kopen. Met de bedoeling om niks te gaan kopen, kwam ik er toch weer met een nieuwe aanwinst uit, een Ipod 160 gb... Voor de lol gingen we een beetje rond kijken en kwam bij de betreffende verkoper uit, hij vroeg 800 dollar (ongeveer 400 euro) voor deze gloednieuwe Ipod. We waren niet echt van plan te gaan kopen, maar gewoon kijken hoeveel we er af kunnen krijgen. Uiteindelijk ging hij zo laag met zijn prijs dat ik tegen Willem zij: als het 550 dollar vraagt doe ik het, en jahoor er werd 550 dollar ingetikt, dus ik heb hem gekocht...
’s Avonds hebben we niet zoveel gedaan, een biertje gedronken in de stad en verder niets.

Zondag zijn we naar het Birdpark geweest, we hadden gehoord dat dit heel mooi was, maar dit viel erg tegen. Veel vogels zaten in hokken waarvan de tralies zo dik en kort opelkaar zaten dat je ze bijna niet kon zien. Toch hebben we ons hier prima vermaakt. ’s Avonds lekker in de stad gegeten en nog even een pooltje gelegd. Redelijk vroeg naar huis gegaan om maandag weer fris op werk te verschijnen.

Op werk hebben we het momenteel redelijk druk, dit omdat ons is gevraagd om de verhuizing van het kantoor en de opening daarvan te regelen en coördineren. Dit loopt nu allemaal goed en we hebben bijna alles uitbesteedt.

Vanavond vliegen Willem en ik naar Koh Samui, een eiland vlak bij Thailand, Hier gaat we tot en met maandag vakantie houden, beetje duiken, rond rijden, op het strand liggen en de lokale cultuur bekijken. Kortom even lekker niks aan ons hoofd. Ik zal hierom ook lastig via email te bereiken zijn. Maar maandag avond zijn we weer terug.

Groeten Sjoerd

PS foto's @ http://picasaweb.google.com/S.D.vanGerwen